lördag 2 februari 2013

Senaste veckan

Veckan började med studieväglednings samtal på Komvux. En jättehärlig tjej som bollade massvis av idéer med mig. Samma dag skrev jag in mig på tre kurser som jag ska läsa på närdistans.
Företagsekonomi, samhällskunskap och mattematik B. Har även hunnit vara på två av hanledningskurserna. Får vi se hur det är att plugga lite igen då. Blir nog spännande.

Vi var även på informationsträff för Almas skolstart till hösen. Alltså jösses. Det känns både bra samtidigt som jag känner mig livrädd i hela kroppen att hon växer så snabbt. Skolan verkade allafall helt underbar. Tror Alma kommer tycka det är toppen där.

På jobbet händer det inte mycket, har varit en vecka med ingen ny information. Nästa vecka förväntas vi få reda på lite mer. Annars känner jag att det är ganska roligt på jobbet, det har väl iofs med all härliga kompisar som jobbar där.

Idag var jag och Louize på Zumba som är riktigt roligt.

Snart ska vi åka i väg och veckohandla, kika lite i affärer efter nödvändiga saker.
Senare ikväll blir del kvällsmys hemma hos Louize, Cebbe och barnen. Melodifestivalen för hela slanten. Som Alma längtat. Kanske jag slipper Så mycket bättre en tid framåt. Jag tycker själv om det programmet, men jag överdriver inte om jag säger att vi har tittat på minst ett avsnitt om kvällen de senaste veckorna.

Nu ska vi ge oss iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar