lördag 16 februari 2013

Mamma på vift

Äntligen helg. Jag har egentligen inga problem att vara på jobbet på veckorna, men nu sitter man mest bara av tiden. Min avdelning och en del andras har redan flyttas upp till Skellefteå där det nu skall hanteras. Har inget att göra på dagarna. Hade det inte varit för att jag tycker om människorna som jag jobbar med hade jag nog hamnat på psyket.
Förhoppningarna är nu att vi kommer bli arbetsbefriade runt 1 mars.
Jag känner mig kluven på så många sätt. Jag vet vad jag vill göra den närmaste framtiden. Plugga, jag har hittat en utbildning som jag vill gå. Kruxet är bara att jag behöver läsa upp en del ämnen och jag är tveksam till att jag klarar av det fram tills den 29 juni som är sista dagen för att komplettera med betyg. Just nu läser jag 3 st kurser och det är ganska mycket som det är. Klart att jag kan läsa en jäkla massa mer om vi får gå från jobbet och jag kan läsa på heltid. I värsta fall får jag söka in till nästa år. Jag funderar mest fram och tillbaka hela dagarna. Känns som att jag kommer ta tag i situationen när jag väl lämnat dörrarna från jobbet.

Jag startade projekt att börja riva ur källaren, vilket resulterade i ett ganska stort projekt. Som alltid när jag sätter igång med något. Så det blir till att fortsätta med det i helgen. Vi har fått låna en släpkärra så vi kan åka och slänga all skit som blivit.

Inbjudningarna har nog nått de flesta nu. Alla har inte vetat om det så det var en nervös känsla av det, men väldigt roligt.
Maten är beställd nu och det kommer nog bli kanon. Hittade äntligen ett par skor till tärnan så med det så är alla kläder färdiga till alla förutom Henrik. Han skulle nog försöka få med sig någon vän att hjälpa honom med detta. I veckan kom även Henriks nya ring. Vi har valt att byta till vitguld. Och den var riktigt snygg. En av mina ringar blir färdig på måndag, så himla roligt.

På med arbetshandskarna nu med det samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar