söndag 20 januari 2013

Det var det

Efter två års strul så har vi nu fått veta att företaget tänker lägga ner hela Skövde kontoret.
Informationen kom i torsdags och vi har länge misstänkt att något kommer hända, men kanske inte att hela kontoret skall stängas. Även om sista veckan gav misstankar om det. Det är många blandade känslor hos oss 37 anställda som blir av med jobbet.
Lättade, ledsna, besvikna, frustrerade och arga.
Sedan vi blev uppköpta för två år sedan har vi bara blivit behandlade som skit. Det enda vi har haft är varandra. Vi har inte haft några chefer, ingen som sett efter oss. Ingen som vet vilka vi är eller vad vi gjort. Nu har sammanhållningen mellan oss anställda bara blivit starkare och det är det som kommer vara det jobbiga. Att lämna sina vänner.

Om jag ska vara ärlig så är detta en bra grej för mig. Man vill ju aldrig gå som arbetslös, men jag har velat fram och tillbaka så länge. Vi får bra villkor och väldigt bra hjälp nu. Tanken är att jag ska ta det lugnt fram tills hösten och sedan faktiskt börja plugga. Nu får vi hjälp från trygghetsrådet som faktiskt går in och finansierar studielån. De hjälper även till med en hel del annat. Vi får lön ett tag framöver så de flesta väntar på att bli arbetsbefriade så fort som möjligt. Företaget har som önskan att detta kommer ske senaste sista mars. Så kan man ha en härlig vår och sommar med betalning. Ta igen tid med barnen, det låter bra för mig.
Nog om detta nu. Jag blir lite snurrig av alla tankar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar